středa 12. října 2016

Erik Axl Sund - Skleněná těla

Originální název: Glakroppar
Žánr: Literatura světová, Thriller
Autor: Erik Axl Sund
Rok vydání v Čr: 2016
Počet stran: 320
Nakladatelství: Knižní Klub
Přeložil: Vendula Nováková





Anotace:

Kniha pro ty, co mají opravdu silný žaludek.

Děj:

Děj se odehrává ve Stockholmu. V tomto místě za poslední měsíce masivně narostl počet sebevražd a tak se tato situace začne vyšetřovat místo sebevražd jako vraždy. Později se zjistí, že sebevraždy páchá jedna a ta samá skupina lidi, nejčastěji příznivci alternativních hudebních stylů jako je black metal a podobně a všem bylo velice málo let, někteří, nebo spíše majorita, ještě nedosáhla ni plnoletosti. Většina těchto lidí přestala mít ráda sama sebe a tak se začíná uchylovat k radikální cestě a ta je taková, že už nechtějí žít na této zemi, myslí si o sobě, že jsou zbyteční a že bez nich bude svět lepší a jim samotným bude také lépe. Vždy to začne sebepoškozováním, braním drog a nakonec to skončí smrtí. Později se zjistí, že všichni při smrti měli walkman a poslouchaly hudbu, která byla složena přesně podle přání posluchače – namíru k umírání. A všechna hudba byla od stejného autora, který ji tvořil pod vlivem návykových látek, aby mu svět připadal ještě hnusnější než doopravdy byl.
Kdo byl ten záhadný člověk, který skládal tuto demotivační hudbu, která ulehčovala smrt? Byl tento člověk opravdu vrah, nebo pouze skládal hudbu pro radost a nevěděl, že může takto působit? Podaří se policii ho vůbec vypátrat?

Můj názor:

Kniha působí ihned od první strany velice depresivním dojmem a tak to chtěla dvojice, která píše pod pseudonymem Erik Axl Sund, napsat. Kniha kterou určitě nemůže číst každý, protože některé pasáže byly i pro mě, osobu která těchto psycho - thrillerů přečetla dosti, velmi nechutné. Když se člověk zamyslí nad některými formami sebepoškozování či sebevraždami, musí mít určitě lačný žaludek, aby nemusel okamžitě běžet na toaletu. Nicméně mě osobně kniha zaujala a určitě i nadále plánuji číst od této dvojice další knihy. Knihu určitě nedoporučuji lidem, kteří nemají s knihami takového obsahu zkušenosti nebo se kdysi pokusily spáchat sebevraždu či se jakkoli sebepoškozovali!

Hodnocení:
95%
*****

Četli jste někdo tuto knihu? Jak se líbila Vám? Budu moc rád za Vaše komentáře!


Váš M.

4 komentáře:

  1. Tak teď jsem na knihu zvědavá ještě o poznání více. Od této dvojice jsem zatím četla pouze Vraní dívku, která mi až tak zvrácená tedy rozhodně nepřipadala a pak (přestože mám doma i další dva díly), jsem se už k sérii nevrátila. No, asi si budu muset dát re-reading Vraní dívky, pak plynule navážu oběma dalšími a pak už snad bude čas i na ta Skleněná těla :D Je toho dost :D
    Mějte se krásně

    OdpovědětVymazat
  2. Já se na knihu těším jako malá, takovéto psycho je pro mě to pravé. Nicméně mě překvapilo to upozornění, že to není pro lidi, kteří se pokusili o sebevraždu atd. :)
    Katy

    OdpovědětVymazat
  3. Já bych si chtěla přečíst nejdřív celou trilogii s Vraní dívkou, zatím mám teda dočtený jen 1. díl. Ale potom určitě do Skleněných těl půjdu taky :)

    OdpovědětVymazat
  4. Na tuhle sérii se chystám. Je až ostudné, že mi to trvá tak dlouho. Ale po téhle recenzi bych nejraději otevřela první díl. Navíc jsem zvědavá na tu hudbu :D

    OdpovědětVymazat