středa 29. června 2016

Knižní přírůstky 2

Ahoj čtenáři,
O víkendu jsme navštívili Hradecký Neoluxor, kde jsme si pořídili menší hromádku knížek.
Pojďte se na ně mrknout.




Němý křik - Angela Marsons 

Ani ta nejtemnější tajemství nezůstanou pohřbená navždy…
Pět postav stojí u mělkého hrobu. Jeden po druhém se vystřídali při jeho kopání. Jáma pro dospělého by zabrala víc času. Zmařili nevinný život, ale uzavřeli smlouvu a zpečetili ji krví.
Po letech se středoanglické Black Country ocitá v šoku – nejprve je nalezena brutálně zabitá ředitelka místní chlapecké školy, následuje objev lidských ostatků u bývalého dětského domova. A další hrůzné zločiny… 
Detektiv inspektor Kim Stoneová si záhy uvědomí, že hledá zvrácenou osobu, jejíž vražedná pouť trvá už pár desetiletí. Že je třeba ji dopadnout, než znovu udeří. A že nezbývá než se co nejdřív vyrovnat s vlastními démony z minulosti. Protože jinak by už mohlo být příliš pozdě.

Tuto knížku si přečteme nejspíše oba dva, ale původně jsem si jí koupil já, zaujala mě svojí anotací, recenzemi i obálkou. M.


Porodní bába z Benátek - Roberta Rich


Píše se rok 1575 a Hanna je i přes své mládí nejvyhlášenější porodní bábou v Benátkách. Mohla by si šťastně žít, jenže jejího milovaného manžela zajali na obchodní plavbě a drží ho na Maltě jako otroka. Hanna tajně používá při porodech svůj vlastní vynález, „porodní lžíce“. Taková pomůcka není povolena, a proto je to velmi nebezpečné. Jednoho dne se Hanně naskytne příležitost získat dost peněz, takže by mohla svého Izáka vykoupit. Kvůli tomu však musí podstoupit strašlivé riziko, ohrožující nejen ji samotnou, ale celé ghetto. A netuší, že zanedlouho se ocitne ve víru dramatických událostí...  

Knížku jsem si koupila, protože mě velmi láká téma porodních bab, a začít touto, z Itálie, mi přišlo zajímavé. Už se těším na její přečtení. P.



Muž jménem Ove - Fredrik Backman

Román Fredrika Backmana o starém vzteklounovi odvedle komicky ztvárňuje řadu situací, které nám jsou důvěrně známé. Je to kniha, jež dokáže stvořit svůj vlastní svět, ale zároveň nám říká něco důležitého o nás i naší době. Příběh se nese ve stejném duchu jako film Lepší už to nebude s Jackem Nicholsonem. 

Knížku jsem si koupil, protože mám doma již knížku "Babička pozdravuje a omlouvá se" a tohle má být jeho nejlepší knížka. Někdy mám chuť na humoristické knihy. M.
Zkouška - Joelle Charbonneau


Cia právě ukončila střední školu a napjatě očekává, jestli bude vybrána do celostátního programu pro nejnadanější studenty. Pouze oni totiž mohou studovat na univerzitě v Tosu a pomáhat obnovit válkou zničenou zemi. Musí však obstát v testování, kterým projdou jen ti opravdu výjimeční. Cia tu šanci dostane. Těsně před odjezdem se jí otec svěří s útržky děsivých vzpomínek, které má na testování on. Radost z úspěchu vystřídají strach a nejistota. Cia začíná tušit, že ji čeká tvrdá zkouška, ve které nepůjde jen o znalosti, ale i o to dobře se rozhodovat a správně odhadnout lidi. Když opouští město, v uších jí zní otcova zoufalá rada: „Cio, nevěř vůbec nikomu“. Hlavou víří pochybnosti, zda rozhodnutí vydat se do Tosu bylo správné a zda se ještě někdy vrátí domů

Co víc k ní napsat, než, že je to má vytoužená knížka v poslední době, jak již jistě víte z wishlistu ;) P.

OTKA - Kody Keplinger


Sedmnáctiletá Bianca Piperová je cynická a loajální a zdaleka si nemyslí, že je mezi svými kamarádkami ta nejkrásnější. Je taky moc chytrá na to, aby skočila na lep sladkým řečičkám školního hezouna Wesleyho Rushe. Bianca ho vlastně nenávidí. A když jí dá tu nepěknou přezdívku, vychrstne mu colu přímo do obličeje.
Ale doma to teď nestojí za nic a Bianca touží po rozptýlení. Což dopadne tak, že Wesleyho políbí. A co hůř, líbí se jí to! Při pokusu se z toho nějak vykroutit se z ní a jejího úhlavního nepřítele stanou „kamarádi s výhodami“. Což se samozřejmě brutálně nevydaří. Wesley neumí moc naslouchat a jeho život taky stojí za starou belu. A Bianca si s hrůzou uvědomí, že do kluka, kterého nenáviděla, začíná být trochu zamilovaná. 

Knížka mě zaujala svojí anotací, vypadá to na pěknou holčičí oddechovku :-) P.






A to je vše, my oba jsme z nákupem knih spokojeni, teď ještě jít rychle číst
Mějte se krásně, nejlépe s knihou v ruce
P. a M. 
Knižníci Vo

zdroj anotací a některých obrázků : www.databazeknih.cz

6 komentářů:

  1. Moc hezké přírůstky, já četla jen Oveho, což je za mě takový lepší průměr, při tom správném rozpoložení se určitě zalíbí, ale čekejte spíše hořkosladký příběh než pouze humor :)
    Sama se určitě chystám na Němý křik a pochvalu jsem slyšela i na Porodní bábu, tak jsem zvědavá, jak se budou líbit vám. :)
    Mějte se krásně

    OdpovědětVymazat
  2. Zaujala mě ta porodní bába, o té knížce jsem ještě ani neslyšela, jsem zvědavá, jaká bude :)

    OdpovědětVymazat
  3. Moc pěkné přírůstky, sama jsem si teď pořídila Němý křik a už se nemůžu dočkat, až se do knihy pustím :) Hezký den :)

    OdpovědětVymazat
  4. Všechny vypadají skvěle, ale nejvíc mě zaujala OTKA :)

    OdpovědětVymazat
  5. Pěkné přírůstky a Ove se mi líbil moc! Snad bude i Tobě :)

    OdpovědětVymazat
  6. O porodní bábě jsem už slyšela a Oktu jsem už četla. Je to fajn knížka. Máš tedy pořádný přírůstek. :)

    OdpovědětVymazat